ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το σχολείο είναι ο κοινωνικός θεσμός, ο επίσημα και αποκλειστικά επιφορτισμένος με τη μετάδοση (αναπαραγωγή) της γνώσης, ο μόνος θεσμός που έχει το δικαίωμα να πιστοποιεί την κατοχή των γνώσεων, άρα ο μόνος που η σφραγίδα που επισημοποιεί αλλά και νομιμοποιεί τις γνώσεις σε μία κοινωνία.

Η έννοια της τοπικής κοινωνίας παραπέμπει περισσότερο σε στοιχεία, κοινωνιολογικά, στις συνθήκες κοινωνικό-οικονομικές ανάπτυξης σε σχέση με τον κοινωνικό- οικονομικό καταμερισμό της εργασίας, καθώς και σε ισχυρούς και διαρκείς δεσμούς των ατόμων, που θεμελιώνονται στο γεγονός ότι μοιράζονται τον ίδιο βιοτικό χώρο και αναπτύσσουν κοινές καθημερινές δραστηριότητες, για την ικανοποίηση των βασικών αναγκών.

Στην ελληνική πραγματικότητα δεν έχει διασαφηνισθεί ακόμα πλήρως η έννοια της τοπικής κοινωνίας. Σε πολλές περιπτώσεις ο χώρος της τοπικής κοινωνίας μπορεί να ταυτίζεται με αυτόν της τοπικής αυτοδιοίκησης, ως μία συγκεκριμένης χωρικής ενότητας στη οποία αναπτύσσονται κοινωνικές και πολιτικές δραστηριότητες.

Η σχέση μεταξύ σχολείου και τοπικής κοινωνίας θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μία σχέση αμφίδρομή.

Από τη μία πλευρά, έχουμε τον εκπαιδευτικό οργανισμό που για να λειτουργήσει θα πρέπει να δέχεται τις εισροές του (μαθητές, εκπαιδευτικούς χρηματικούς πόρους διδακτική ύλη κ.λ.π) από το κοινωνικό περιβάλλον (τοπική κοινωνία) και από την άλλη πλευρά ο εκπαιδευτικός οργανισμός προσφέρει τις εκροές του τώρα ως εκπαιδευόμενους απόφοιτους στην κοινωνία. Οι απόφοιτοι καλούνται με την σειρά τους να ενταχθούν και αναζητήσουν εργασία στο τοπικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

 

Α .Τα Γιαννιτσά ως τοπική κοινωνία

Α1 ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Τα Γιαννιτσά βρίσκονται στο νοτιανατολικό τμήμα του νομού Πέλλας, ενώ βρίσκονται σε απόσταση 40 χιλ. από την Θεσσαλονίκη. Ο σημερινός δήμος των Γιαννιτσών αποτελείται από 8 οικισμούς και 2 δημοτικά διαμερίσματα.

Ο δήμος Γιαννιτσών είναι ο δήμος με τους περισσότερους κατοίκους στο νομό Πέλλας καθώς αριθμεί 27.500 κατοίκους κατά την απογραφή του 1991. Σήμερα εκτιμάται ότι ο πραγματικός πληθυσμός ανέρχεται σε 35000 χιλ. κατοίκους.

Α2 ΜΟΡΦΩΣΗ

Το μορφωτικό επίπεδο ενός πληθυσμού είναι ένα από τα στοιχεία που μας πληροφορεί για το βιοτικό επίπεδο μιας περιοχής, αλλά και για τις δυνατότητες οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

Έτσι σύμφωνα με την απογραφή του 1991

Το 6,4% του πληθυσμού είναι αγράμματοι.

Το 12,9% του πληθυσμού είναι χωρίς στοιχειώδη εκπαίδευση.

Το 43,7% του πληθυσμού είναι με στοιχειώδη εκπαίδευση.(Δημοτικό)

Το 10,9% του πληθυσμού είναι απόφοιτοι Γ Γυμνασίου

Το 17% του πληθυσμού είναι απόφοιτοι Μέσης Εκπαίδευσης.

Το 1,8% του πληθυσμού είναι φοιτητές.

Το 1,8% του πληθυσμού είναι πτυχιούχοι Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΤΕΙ, ΚΑΤΕΕ)

Το 2,2% του πληθυσμού είναι πτυχιούχοι Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Το 0,1% του πληθυσμού έχει σπουδές Μεταπτυχιακών.

Α3 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.

Ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός ή εργατικό δυναμικό περιλαμβάνει όλα τα άτομα τα οποία είναι ικανά προς εργασία, όλα τα άτομα που θέλουν και μπορούν να εργαστούν.

Ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός του Δήμου Γιαννιτσών κατά την απογραφή του 1991 ήταν 10.720 άτομα (άνδρες γυναίκες).

Το 88,3% του πληθυσμού (οικονομικά ενεργού) ασχολείται με κάποια εργασία.

Το 11,7% του πληθυσμού (οικονομικά ενεργού) ήταν άνεργοι. Ενώ το 57.8% ήταν άνεργοι νέοι.

Το ποσοστό της ανεργίας θεωρήθηκε υψηλό αφού το συνολικό ποσοστό ανεργίας στην ελληνική επικράτεια ήταν 7,7%.

Σήμέρα εκτιμάται ότι ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός αυτός δηλαδή που εξυπηρετείται από τον Ο.Α.Ε.Δ. είναι περίπου 12.500 άτομα.

Το 25,4% του σημερινού οικονομικά ενεργού πληθυσμού του δήμου Γιαννιτσών είναι άνεργοι

Το 74,6% του σημερινού οικονομικά ενεργού πληθυσμού που εξυπηρετείται από τον Ο.Α.Ε.Δ. και γενικότερα ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός του δήμου Γιαννιτσών απασχολείται και στους τρεις τομείς παραγωγής.

Αναλυτικότερα κατά την απογραφή του 1991

Α) Στον Πρωτογενή τομέα ( γεωργία, κτηνοτροφία, υλοτομία κ.λ.π) το ποσοστό απασχόλησης ανέρχεται σε 20,7%.

Β) Στον δευτερογενή τομέα, μεταποιητικής παραγωγής, (βιομηχανία βιοτεχνία κ.λ π) το ποσοστό απασχόλησης ανέρχεται σε 30,6%

Γ) Στον τριτοτεγενή τομέα (ελεύθερα επαγγέλματα, επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών κ.λ.π) το ποσοστό απασχόλησης ανέρχεται σε 10,3%.

Στην περιοχή των Γιαννιτσών σήμερα λειτουργούν 550 επιχειρήσεις από τις οποίες 9 είναι βιομηχανίες και οι υπόλοιπες βιοτεχνίες και εμπορικά καταστήματα.

Οι μεγαλύτερες βιομηχανίες στην περιοχή των Γιαννιτσών είναι

1) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ

2) ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ

3) Ε.Γ.Σ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

4) Π. ΠΑΥΛΙΔΗΣ Α.Ε. (ΚΟΝ/ΠΟΙΙΑ)

5) ΠΡΙΣΝΑΛΗΣ Α.Ε. (ΚΟΝ\ΠΟΙΙΑ)

6) ΚΟΒΙΤΑ Α.Ε (ΚΟΝ\ΠΟΙΙΑ)

7) AGROMET A.E.

8) ΗΛΙΟΤΕΝΤ

9) ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ.

Σύνολο απασχόλησης εργαζομένων 2185 άτομα

Α4 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ στην περιοχή των Γιαννιτσών

Αναφέρθηκε προηγουμένως ότι εκτιμάται το ποσοστό ανεργίας των εργαζομένων που εξυπηρετούνται από τον Ο.Α.Ε Δ. ανέρχεται περίπου στο 25,4% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού.

Από το παραπάνω ποσοστό ανεργίας εκτιμάται ότι το 65,75% των ανέργων είναι άνεργοι οι οποίοι δεν έχουν καμία πιστοποιημένη ειδίκευση δηλαδή δεν έχουν πτυχίο ΤΕΣ, ΤΕΛ, ΤΕΕ, ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ είναι ανειδίκευτοι εργάτες.

Ενδεικτικά και κατ’ εκτίμηση για την περιοχή των Γιαννιτσών έχουμε

Το 1,63% είναι άνεργοι ΑΕΙ (Καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί Γεωλόγοι, Χημικοί, κλ.π)

Το 0,44% είναι άνεργοι σε ειδικότητες ΑΕΙ π.χ. Γεωπόνους, Δασολόγους κλ.π

Το 0.09% είναι άνεργοι με ειδικότητα Ιατρική

Το 1,85% είναι άνεργοι σε ειδικότητες ΑΕΙ ΤΕΙ π.χ. Οικονομολόγοι Λογιστές κ.λ.π

Το 5,88% είναι άνεργοι σε ειδικότητες ΤΕΛ ΤΕΕ ΙΕΚ πχ. Γραμματείς, Λογιστικοί υπάλληλοι Χειριστές Η\Υ, Υπάλληλοι γραφείου κλ.π.

Το 1% είναι άνεργοι Μηχανικοί των ΤΕΣ ΤΕΛ ΙΕΚ με ειδικότητες μηχανικοί αυτοκινήτου, συντηρητές υδραυλικοί ηλεκτροσυγκολητές κλπ

Το 0,8% είναι άνεργοι Ηλεκτρολόγοι ΤΕΣ ΤΕΛ ΙΕΚ με ειδικότητες ηλεκτρολόγοι εγκαταστάσεων, ηλεκτρολόγοι αυτοκινήτου κλ.π

Το 5,64% είναι άνεργοι πωλητές σερβιτόροι κλ.π.

Το 8,15% είναι άνεργοι οικοδομικοί εργάτες κλπ

Ενώ σε διάφορα ποσοστά ανεργίας βρίσκονται επαγγέλματα όπως επιπλοποιοί, υφαντές χειριστές κλαρκ κομμωτές κ.λ.π.

ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΗΣΗ

Κατά το έτος 2000 έχουν παλιννοστήσει (139) άτομα από χώρες της πρώην ΕΕΣΔ, χώρες Ε.Ε έναντι (196) ατόμων του 1999.

 

Β Η ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Ο νέος της περιοχής των Γιαννιτσών έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει είτε την Γενική Εκπαίδευση είτε την Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα στα Γιαννιτσά λειτουργούν

1) Πέντε Γυμνάσια

1Ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

Το Μουσικό Γυμνάσιο

Σύνολο φοιτούντων μαθητών 1358

2) Τρία Ενιαία Λύκεια και Ένα Μουσικό Λύκειο.

1ο Ε.Λ. Γιαννιτσών

2ο Ε.Λ. Γιαννιτσών

3ο Ε.Λ. Γιαννιτσών

Σύνολο φοιτούντων μαθητών 1002 (Ποσοστό 53.44%)

3) Δύο Τ.Ε.Ε (Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια)

1ο ΤΕΕ Γιαννιτσών.

2ο ΤΕΕ Γιαννιτσών.

Σύνολο φοιτούντων μαθητών 873 (Ποσοστό 46,56)

Γενικότερα παρατηρείται μία τάση των μαθητών της περιοχής να ακολουθεί την Γενική Εκπαίδευση, χωρίς όμως να μην είναι υπολογίσιμο και το ποσοστό των μαθητών πουν ακολουθούν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

4) Σε επίπεδο Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Γιαννιτσά λειτουργεί Ι.Ε.Κ (Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης) το οποίο λειτουργεί ως παράρτημα του Ι.Ε.Κ. Έδεσσας.

Σύνολο φοιτούντων μαθητών 100

Ο μαθητής του Γυμνασίου τελειώνοντας την βασική του εκπαίδευση στο Γυμνάσιο και θέλοντας να συνεχίσει τις σπουδές του μπορεί να ακολουθήσει

Α) την ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ παρακολουθώντας την εκπαίδευση που του παρέχει ένα από τα Ε.Λ. της Πόλεως όπου μετά από την επιτυχή φοίτηση του και όπως προβλέπει ο νόμος 2525/97 του ΥΠΕΠΘ μπορεί να εισαχθεί σε κάποια σχολή των ΑΕΙ ή ΤΕΙ

Β)την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ακολουθώντας κάποιον τομέα ή ειδικότητα που υπάρχουν στα ΤΕΕ των Γιαννιτσών

Συγκεκριμένα οι τομείς και οι ειδικότητες που υπάρχουν στα ΤΕΕ είναι:

1ο ΤΕΕ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ

Α κύκλος

1.1 ΘΕΡΜΙΚΩΝ κ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚ\ΣΕΩΝ.

1.2 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

1.3 ΜΗΧΑΝΩΝ κ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

1.4 ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚ\ΣΕΩΝ κ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ.

Β κύκλος

1.1 ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΩΝ C.N.C

1.2 ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

        1.3 ΜΗΧΑΝΩΝ κ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

1.3 ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚ\ΣΕΩΝ κ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ.

ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ

Α κύκλος

1.1 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ

1.2 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Β κύκλος

1.1 ΗΛΕΚΚΤΡΟΜΗΧΑ\ΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜ. κ ΑΥΤΟΜ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

1.2 ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ κ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ.

ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

Α κύκλος

1.1 ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

1.2 ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΧΡΗΣΗΣ Η/Υ

Β κύκλος

1.1 ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Α κύκλος

1.1 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

1.2 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

1.3 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

Β κύκλος

1.1 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

1.2 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

1.3 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

Α κύκλος

1.1 ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΟΥ.

Β κύκλος

1.1 ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑΣ

2 ΤΕΕ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡOΝΙΚΟΣ

Α κύκλος

1.1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΣΥΣΚΕΥΩΝ κ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Β κύκλος

1.1 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ κ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

Α κύκλος

1.1 ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Β κύκλος

1.1 ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Α κύκλος

1.1 ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

1.2 ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ κ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Β κύκλος

1.1 ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

1.2 ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ κ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΔΙΚΤΥΩΝ Η\Υ

Α κύκλος

1.1 ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Η\Υ

Β κύκλος

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ κ ΔΙΚΤΥΩΝ Η\Υ

ΜΕΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΙΕΚ

Στα ΙΕΚ του παραρτήματος ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ λειτουργούν οι παρακάτω ειδικότητες

1.1 ΕΙΔΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ

1.2 ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

1.3 ΕΙΔΙΚΟΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

1.4 ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

1.5 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

Στην ευρύτερη περιοχή της περιφέρειας Γιαννιτσών λειτουργεί και το ΤΕΕ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ με τους παρακάτω τομείς και ειδικότητες

 Α κύκλος

ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΔΙΚΤΥΩΝ Η\Υ

ΤΟΜΕΑΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ.

Να σημειωθεί ότι τόσο τα ΤΕΕ όσο και τα ΙΕΚ έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν διάφορες ειδικότητες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και ανάλογα με τις προτιμήσεις των μαθητών.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η εξέλιξη των τρόπων παραγωγής, που συνδέονται με την εισαγωγή νέων μεθόδων οργάνωσης της εργασίας τροποποιεί ριζικά τις γνώσεις και τις ικανότητες που απαιτούνται από τους εργαζόμενους.

Η εξειδίκευση αλλά και η υπερ-προσφορά εργατικού δυναμικού θα οδηγήσουν σε αυστηρές διαδικασίες επιλογής, όχι μόνο στον ιδιωτικό αλλά και στον δημόσιο τομέα.

Επιλογή σημαίνει κατά κύριο λόγο αξιολόγηση προσόντων, δυνατοτήτων και της ήδη αποκτηθείσας εργασιακής εμπειρίας. Η κατοχή ενός πτυχίου δε σημαίνει αυτόματα κατοχή των προσόντων για την κάλυψη μιας θέσης. Θα αναζητούνται επιπλέον προσόντα ( π.χ. μεταπτυχιακές σπουδές, γνώση νέων τεχνολογιών Η/Υ, ξένες γλώσσες, εργασιακή εμπειρία .) που θα πιστοποιούν έμμεσα την επιτυχή διέλευση του υποψηφίου από μία προηγούμενη διαδικασία επιλογής.

Η ανάπτυξη σχεδίου δράσης για την αναζήτηση εργασίας είναι ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για την απασχόληση του ατόμου.

Από τον Παπαδόπουλο Θεόφιλο

Καθηγητή ΠΕ 17 του 1ου Τ.Ε.Ε Γιαννιτσών.

2001

Επιστροφή